""بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم

                                               فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد

                                                   من و ساقی بر او تازیم و بنیادش براندازیم ""

 

و همیشه دوست  داشت که از خلاف آب خودم را شنا و در من به سوی این فیلم بازی می نشوی "انجمن شاعران مرده"را عشق می ورزی و در  خودم شعررا ساختار  می شکنی  و اینکه گاهی از همه دلم گرفته و در خودم شعر که می شوی از لابلای این همه دروغ و ریا دوست را کمی اگر داشت می نشود سوی کجا راهی شدندی؟

 

مقاله ای از کتاب "لذت اندیشه در انقلاب نوشتاری" نوشته ی حقیر که قرار است به زودی منتشر شود را در شماره ی جدید نشریه کارنامه (وازنا) بخوانید این مقاله نگاهی کوتاه دارد به وضعیت شعر در انقلاب نوشتاری (با تشکر از آقای علی ثباتی عضو تحریریه ی نشریه کارنامه (وازنا) )

 

شعری دیگر از مجموعه ی ""

(نخستین مجموعه ی شعر با تکنیک های مجازی)

در این شعر با ایجاد یک معماری پست مدرن در روساخت سعی بر این است تا با عبور پساساختارگرایانه شاهد تقویت خرده فرهنگ ها در دهکده ی جهانی شعر باشیم در این شعر می توانیم در گونه ای روایت ها بازی نماییم (پوکر ..شطرنج و..) به اعتقاد لیوتار دنیای کنونی دنیای است که در آن سوالات اساسی به صورت بنیادین بی پاسخ اند و هدف مدرنیستی با بازی پسامدرن جایگزین شده است در این شعر همچنین می توانیم روایت هایی از فیلم آتش نشان و دیکتاتور بزرگ اثر چارلی چاپلین را ببینیم (عبور ساختارشکنانه از طنز سیاه سوورئالیستی به سوی طنز تعلیقی پسامدرنی)و در گونه ای موارد از روایت فیلم های کوتاه ساخته ی خودم در کنار سمفونی های بتهوون و همچنین صدای همزمان شاعر نیز استفاده ببرید و سایر تکنیک ها از جمله فال حافظ و ارتباطات بینامتنی با شکسپیر و دهها تکنیک دیگر  ....

                                                                       

                                                                                      ۱۳۷۸

 

                                                                          توی               شکل              از                         از

                                                                                                  این کلیساجیغ می کشی و زبان                        رخت خواب

                                                                                                                                           این                       ریخت

                          قله                     با هفت                                          در من پارو                     شعر                      توی        

                  را برف        را پایین             عقربه                                      که می زنی                    سه                      فردا و

              می کشی و      می کشی و      مرا                                         کلمه                           گون                      حالا

                 بلندتر                توی این        دورکه                                  کلمه                              خط                        آدم که

            از دماوند                       خیمه         می زنی                          قایق                              نبشتی                   می شوی

          حرف                             کو؟          در تیک                         می شوم و                            و                            تازه

         که می زنی                        کجاست؟     تاک ام                          اصلا                            خطاط                       توی

         شعر                                 دامن         درخت می كشي و     کجاست؟                            را شاعر  ....               این

     دهان باز و                                   این              از زمین تا         تکیه گاه                             (  مگه نه                   بازی

کجاست قعر این دره ؟                          کوه                        آسمان                                         آقای شمس؟             گیج و ...

                                                                                                                          

+ نوشته شده توسط علی ابدالی در دوشنبه ۱۳۸۶/۰۲/۳۱ و ساعت 11:52 |
تغییر عنوان برای جلوگیری از سو استفاده

"هزار نکته ی باریک تر زمو اینجاست

                                             نه هر که سر بتراشد قلندری داند "     

                                                                                    کارگاه تخصصی شعر(e-poetry)                                                                                   

بعد از ۹سال جدیت و تلاش  و کندوکاو در شعر جهان سرانجام به لطف حضرت دوست گونه ای جدید از شعر را در بلاگ ام تجربه نمودم که در شعر جهان e-poetry ( شعر های هایپرتکستی ...مجازی ..سوپر شعر  و..) گفته می شود و همانطور که بارها در کارگاه شعر و دهها جای دیگر عنوان نموده ام بر پایه ی خلاقیت فردی در مرحله ی اول بعد آشنایی با اندیشمندان پسامدرن به ویژه ژاک دریدا و آرا او و همچنین نظریه پردازان  هایپرتکست استوار است و فقط در محیط مجازی و فضای تو در توی مجازی قابل اجراست حقیقت امر این است که به اعتقاد بسیاری از شاعران و نویسندگان حرفه ای بزرگترین اشتباه بنده این بود که عنوان را برای اینگونه ی شعر انتخاب کردم که البته ناشی از ترجمه واژه ی e-poetry بود و مقصر هم بنده نبودم به هر حال منظور این است که خوشبختانه  در این روز ها عده ای علاقمند به شعر که البته کم نیز نیستندفی البداهه بدون دادن پیشنهاد علمی و در حالی که مشخص است از کارگاه تخصصی شعر تغذیه می کنند  فقط به مصاحبه هایی جعلی که گفته می شود در سال های !!!!۱۳۶۱ انجام داده اند و لی واضح است که در فروردین ۸۶ انجام شده و تاریخ ماقبل روی آنها درج شده است آینده ی شعری را پیش بینی کرده اند و اعلام نموده اند شعر ها یی که از طریق گوشی تلفن همراه و email  ارسال می شود شعر دیجیتال می باشد که البته بنده ضمن احترام برای اینگونه ی شعر اعلام می کنم این گونه ی شعر منطبق بر سلیقه ی بنده نیست ولی برای آن احترام قایلم و مصاحبه هایی که در تاریخ بعد از انتشار شعر های بنده به صورت جعلی و با حمایت مافیای ادبی در مورد زبان انجام داده اند به طرز مشخصی برگرفته از کارگاه تخصصی شعر می باشد  

ولی شعر های بنده فقط در محیط مجازی اینترنت و بنا به پیشنهاد های علمی که عنوان شده است قابلیت اجرا می یابند و خوشبختانه هیچگونه نمونه ای هم ندارند ولی امیدوارم که در آینده دوستان زیادی به این شیوه ی نوشتن شعر روی بیاورند به همین دلیل و برای جلوگیری از هرگونه اختلاط و اشتباه و جلوگیری از هرگونه سو استفاده در آینده و به پیشنهاد بسیاری شاعران حرفه ای کشور بنده از این به بعد هیچگونه عنوانی روی شعر هایم نخواهم گذاشت و تکنیک های بیشمار آن در محیط مجازی را نه با عنوان سوپر شعر و نه شعر دیجیتال بلکه فقط شعر می نامم و عنوان شعر دیجیتال را (فقط عنوان آنرا )به دوستان عزیز و دوست داران آن تقدیم می کنم

پس دوستان تازه ترین شعرم را بخوانید و نظر دهید        

+ نوشته شده توسط علی ابدالی در سه شنبه ۱۳۸۶/۰۲/۲۵ و ساعت 12:57 |


Powered By
BLOGFA.COM